Na tysiące kupców meblowych z całego świata, którzy w marcu 2016 r. przyjadą do Poznania, by wziąć udział w największych międzynarodowych kontraktacjach meblowych w Europie Środkowo-Wschodniej MEBLE POLSKA, czekać będzie godna reprezentacja producentów mebli. W listopadzie, tuż po zakończeniu promocji cenowej, liczba wystawców była dokładnie o 40% większa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Ze wstępnej analizy nadesłanych zgłoszeń wynika, że w przyszłym roku znacząco wzrośnie ekspozycja producentów mebli tapicerowanych. Do grona wystawców dołączyło też kilka liczących się na rynku firm oferujących materace, które do tej pory nie uczestniczyły w poznańskich targach meblowych. Wzrost liczby wystawców widoczny jest także w innych segmentach produkcji meblowej.
„Chętnych do udziału w targach MEBLE POLSKA przybywa, gdyż rynek w ostatnich latach przekonał się o wyjątkowej skuteczności tego narzędzia. Międzynarodowe kontraktacje meblowe w Poznaniu to w tej chwili najbardziej efektywna forma promocji sprzedaży polskich mebli. Dzięki szeroko zakrojonej akcji marketingowej prowadzonej od kilku lat na kluczowych rynkach zagranicznych udało nam się zbudować pozytywny wizerunek targów MEBLE POLSKA jako globalnego centrum kontraktowania produkcji polskiej branży meblarskiej. Efektem jest co roku liczna obecność w Poznaniu hurtowych i detalicznych dystrybutorów mebli z około 50 państw, dla których targi MEBLE POLSKA stanowią stały punkt w kalendarzu spotkań” – mówi dyrektor targów MEBLE POLSKA Józef Szyszka.
Podczas minionej edycji ekspozycję odwiedziło ponad 20.000 handlowców, w tym ponad 30% stanowili profesjonalni zwiedzający z zagranicy.
Targi poznańskie kontynuują podczas edycji 2016 program „hosted buyers”, w ramach którego zapraszani są do Polski kluczowi zagraniczni kupcy dysponujący największymi budżetami zakupowymi. „Nieustannie rozbudowujemy także nasze bazy adresowe handlowców, koncentrując się szczególnie na najważniejszych rynkach dla rozwoju polskiego eksportu meblowego, jak: Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Europa Środkowo–Wschodnia, ale także tak perspektywicznych kierunkach, jak: Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, a nawet Chiny” – wyjaśnia Józef Szyszka.
Targi Meble Polska od 2010 r. organizowane są w formule ściśle biznesowych kontraktacji. Kluczowi handlowcy otrzymają karty VIP uprawniające także do bezpłatnego cateringu i udziału w wieczorze branżowym. Tak jak podczas ostatnich edycji targom meblowym towarzyszyć będą Targi Wnętrz Home Decor o podobnym, kontraktacyjnym profilu oraz wydarzenie dedykowane wzornictwu przemysłowemu arena DESIGN, podczas której nie zabraknie wykładów światowych gwiazd wzornictwa i projektowania.