BAUMANN i HUBTEX – wózki boczne i 4-kierunkowe

Kompleksowe rozwiązania do transportu wewnętrznego długich ładunków.

W przemyśle drzewnym ładunki tarcicy, drewna konstrukcyjnego, płyt czy też gotowych elementów bywają na tyle długie, że użycie zwykłego wózka widłowego jest niemożliwe lub nieekonomiczne – np. gdy brama wjazdowa, alejka między towarami/regałami lub inny przejazd jest węższy od długości transportowanego ładunku. Problem ten całkowicie rozwiązują specjalistyczne wózki widłowe do dłużyc. Są to wózki boczne i 4-kierunkowe, które w odróżnieniu od wózków z przeciwwagą przewożą ładunki równolegle do długiej osi ładunku.

 

Wózki Baumann

Wiodącym w świecie producentem klasycznych wózków bocznych 4-kołowych jest niemiecko-włoska firma BAUMANN. Od 1969 roku specjalizuje się ona w tej jednej klasie urządzeń, co zapewniło jej pozycję globalnego potentata. Oferta firmy obejmuje wózki boczne o udźwigu od 3 do 50 ton z napędem spalinowym (Diesel lub LPG) oraz akumulatorowym.

Istotną zaletą wózków bocznych jest zastosowanie ogumienia pneumatycznego. Dzięki niemu urządzenia te znakomicie nadają się do pracy na nierównym podłożu, również w terenie nieutwardzonym. 4-kołowe podwozie, platforma robocza o dużej powierzchni i kabina zwrócona przodem do kierunku jazdy umożliwia jazdę z dużą prędkością. Może ona dochodzić do 30 km/h. To sprawia, że urządzenia te znajdują zastosowanie zwłaszcza wszędzie tam, gdzie pokonywane są duże odległości lub tam, gdzie prędkość jazdy ma duże znaczenie z uwagi na intensywność pracy. W przemyśle drzewnym najczęściej wykorzystuje się wózki BAUMANN z serii HX (3-5 t) oraz GX (6-10 t) z napędem spalinowym i akumulatorowym. Baumann stosuje silniki Diesla produkcji VM (seria HX) oraz Perkins (seria GX). Wózki na gaz LPG mają silniki General Motors. Przełożenie napędu następuje hydrostatycznie na oś tylną poprzez hydrostat produkcji Rexroth.

Standartowo wózki boczne Baumanna mają platformy robocze o szerokości 1200 i 1400 mm. Odpowiada to szerokości wózka odpowiednio 2000 i 2200 mm. Opcjonalnie możliwe są platformy robocze o szerokości do 2400 mm. Każdy wózek boczny Baumann posiada system automatycznego samopoziomowania platformy i docisku kół do pod-łoża. Dzięki temu ładunek zawsze pozostaje poziomo, a wózek, dotykając 4 kołami podłoża, porusza się stabilnie. Pomimo nowoczesności urządzenia Baumanna cechuje prostota konstrukcji. Są one bardzo łatwe do serwisowania praktycznie dla każdego mechanika wózków widłowych.

Trwałość

Do mocnych stron Baumanna dochodzi także solidność wykonania – na rynku wciąż pracują urządzenia produkowane w latach 70. XX wieku! A ponieważ Baumann zapewnia bardzo dobre zaopatrzenie w części zamienne, marka ta jest bardzo chętnie wybierana wśród używanych wózków bocznych, które wciąż dominują w Polsce. W razie potrzeby Baumann wyposaża swoje wózki w różnego rodzaju osprzęty dodatkowe, takie jak np. trawersy do dłużyc, pantografy, pozycjonery wideł itp. Dużym atutem Baumanna jest fakt, że wszystkie tego rodzaju osprzęty dodatkowe pochodzą z własnej fabryki i własnego biura konstrukcyjnego. To sprawia, że pasują one optymalnie do wózka i są sprawdzone w eksploatacji.

Wózki HUBTEX

Drugą grupę wózków bocznych tworzą wózki 4-kierunkowe (czterodrożne), stosowane tam, gdzie liczy się maksymalna manewrowość. Czołowym w świecie specjalistą w tej dziedzinie jest niemiecka firma HUBTEX Maschinenbau z siedzibą w Fuldzie. W tej dziedzinie HUBTEX może poszczycić się najszerszą ofertą, obejmującą następujące rodzaje wózków:

– 4-kierunkowe wózki 3-kołowe, z napędem spalinowym (Diesel/LPG) lub akumulatorowym, o udźwigu od 3 do 10 ton,

– wielokierunkowe wózki 3 i 4-kołowe z napędem akumulatorowym, o udźwigu do 25 ton, wózki wielokierunkowe do kompletacji ładunków długich.

Wózki Hubtex można nabyć z kołami pełnymi, elastycznymi do pracy na zewnątrz lub nierównych posadzkach, lub na kołach twardych, wulkolanowych do pracy na posadzkach przemysłowych. Z uwagi na skrętność wszystkich kół i poruszanie się w każdą stronę wózki 4-kierunkowe wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie trzeba manewrować na krótkich dystansach, a także w bardzo wąskich korytarzach roboczych, gdzie wózki takie prowadzi się w systemie szynowo-rolkowym lub indukcyjnie. Jeżeli oprócz składowania ładunków wymagana jest ich kompletacja/komisjonowanie, wózki wielokierunkowe mogą być wyposażone w platformę roboczą zapinaną do wózka poprzez szybkozłącze elektro-mechaniczne. Platforma taka posiada własny pulpit sterujący, dzięki czemu operator steruje wszystkimi funkcjami wózka z poziomu platformy. Jeżeli kompletacja stanowi wyłączną pracę, Hubtex oferuje wózki całkowicie dedykowane wyłącznie do kompletacji. Polskie przedstawicielstwo obu producentów reprezentuje firma HUBTEX Polska z Krakowa, oferująca swoim klientom fachowe doradztwo, sprzedaż, wynajem i serwis techniczny.

http://www.hubtex.com.pl

http://www.baumann.pl

Fot. Baumann

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług