Site icon 4woodi

Cosentino zaprasza na Warsaw Home&Contract

Po przerwie wraca długo wyczekiwane Warsaw Home&Contract, czterodniowe wydarzenie skupiające polskich i zagranicznych producentów, architektów, projektantów wnętrz i klientów indywidualnych, zainteresowanych tematyką wyposażenia wnętrz. Na tegorocznej, piątej już edycji targów, organizowanych w PTAK Warsaw Expo w Nadarzynie koło Warszawy, nie zabraknie hiszpańskiej firmy Cosentino. Lider w produkcji powierzchni dla architektury przedstawi bieżące trendy w materiałach wykończeniowych. Gorące nowości w segmencie powierzchni Silestone będzie można zobaczyć na oryginalnym, przyciągającym wzrok stoisku. Jego projektantem jest Szymon Hanczar. Spotkamy się tam w towarzystwie pasjonatów dobrego designu i ludzi, którzy wiedzą wszystko o współczesnej architekturze.

 

Warsaw Home&Contract to biznesowe targi wyposażenia wnętrz, które od kilku lat przyciągają dziesiątki tysięcy entuzjastów dobrego designu. Tegoroczna edycja, powracająca po dwuletniej przerwie. Odbędzie się na rekordowej powierzchni wystawienniczej 145 tys. m kw. Udział w niej potwierdziło do tej pory blisko 500 wystawców. Wśród nich nie zabraknie popularnej wśród architektów i projektantów wnętrz hiszpańskiej firmy Cosentino. Jest ona producentem i dystrybutorem materiałów wykończeniowych Dekton, Silestone i Sensa.  Każda ze wspomnianych marek obejmuje zaawansowane technologicznie powierzchnie do wykańczania wnętrz oraz elewacji. Asortyment Cosentino to m.in. okładziny na fasady, ściany, meble, blaty kuchenne i łazienkowe, podłogi czy schody. Produkty występują w wielu wersjach kolorystycznych i wzorach, nawiązujących do luksusowych kamieni, loftowej rdzy i betonu, czy lastryko, materiałów niezwykle popularnych w aranżacji wnętrz.

Stoisko projektu Szymona Hanczara

Na specjalnie zaaranżowanym stoisku, zaprojektowanym przez Szymona Hanczara, Cosentino zaprezentuje charakterystyczne połączenie modnego wzornictwa, najlepszych materiałów i idei zrównoważonego rozwoju, która towarzyszy produkcji Silestone i Dektonu. Swoją premierę będzie miała między innymi najnowsza kolekcja powierzchni hybrydowych Silestone Ethereal, inspirowana marmurem, a jednocześnie czerpiąca z natury. Jej poszczególne wzory nawiązywać będą do koloru nieba o różnych porach dnia i nocy.

„Żyjemy w globalnej wiosce, wiele nas łączy i jednocześnie wszyscy jesteśmy niepowtarzalni. Mamy inne doświadczenia, pochodzenie, DNA. Pracując nad projektem dla Cosentino, postanowiliśmy podkreślić hiszpańskie korzenie marki. Kultura hiszpańska, najbardziej na południe wysuniętego kraju w Europie, ma w sobie wiele pozytywnego szaleństwa do zaoferowania. Hiszpania to feeria barw, mnogość wzorów, co świetnie znamy z portfolio hiszpańskich marek odzieżowych czy filmów Almodovara. Sztuka półwyspu Iberyjskiego obfituje w znamienitych twórców jak Gaudi, Picasso czy Miro. To właśnie ci twórcy stali się główną inspiracją dla projektu stoiska na Warsaw Home.”  – mówi o projekcie stoiska autor projektu, Szymon Hanczar.

I dodaje: “Projekt pierwotnie miał zaistnieć na targach w 2020 r., co uniemożliwiła nam pandemia. Wiosną 2021 r. projekt został odmrożony i przystąpiliśmy do jego finalizowania. Od samego początku, czyli od 2020 r. przyjęliśmy założenie, że stoisko musi być wielokrotnego użytku, rozwiązania w nim zawarte powinny umożliwiać ponowne użycie stworzonych obiektów. Tak też powstała idea trzech wolnostojących totemów, każdy prezentujący inna gamę produktów: Silestone, Dekton, Sensa; jak również każdy dedykowany twórczości innemu artysty.”

Architektura i zrównoważony rozwój

27 października 2021, w pierwszym dniu Targów, o godz. 10:30, będzie można będzie dowiedzieć się więcej o idei stoiska i porozmawiać z Szymonem Hanczarem. Ekspozycję odwiedzą także blogerzy wnętrzarscy, skupieni wokół inicjatywy Blog Tour Uli Michalak. W dniu 28 października 2021, o godz. 14:30 na stoisku Cosentino w Hali D2.112 odbędzie się panel dyskusyjny „Równowaga w Architekturze”. Będzie on poświęcony inauguracji współpracy z OW SARP, zrównoważonemu rozwojowi, współczesnemu postrzeganiu ekologii i przyszłości projektowania i architektury. W panelu wezmą udział m.in. Marta Sękulska-Wrońska, Prezes OW SARP, Piotr Jurkiewicz – Wiceprezes ds. Architektury Kryzysu Klimatycznego OW SARP z Koła Architektury Zrównoważonej OW SARP oraz Michał Bachowski, reprezentujący portal Noizz. Spotkanie poprowadzi Ewa Trzcionka, wykładowczyni SWPS oraz School Of Form, ekoetyczka i doradczyni biznesowa.

W piątek, trzeci dzień targów, o godz. 12:00, odwiedzający stoisko Cosentino wysłuchają prelekcji dziennikarki Ewy Mierzejewskiej, która przybliży gościom wyjątkowe dzieła i artystów związanych ze sztuką hiszpańską. Podczas rozmów nie zabraknie także nawiązań do trzeciej edycji Art in Architecture Festival. Jest to wydarzenie organizowane przez Fundację Innowacji Społeczno-Kulturalnych, nad którym mecenat objęło Cosentino. Festiwal, poprzez promocję szerszego wykorzystania sztuki w przestrzeni prywatnej, publicznej i obiektach komercyjnych, zachęca inwestorów, architektów i projektantów wnętrz do współpracy z artystami. W rozmowie weźmie udział Maria Miland – koordynator i organizator konkursu, która opowie o idei, planach i projekcie, Agnieszka Leszczyńska-Mieczkowska, Aleksander Jankowski z jury konkursu oraz Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino Polska.

Konkurs fotograficzny „Sztuka, kolor, inspiracja”

Podczas trwania Targów będzie można wziąć udział w konkursie na najbardziej kreatywne zdjęcie stoiska Cosentino. Swoją pracę należy umieścić na swoim profilu na portalu Facebook lub Instagram. Koniecznie musi ona posiadać oznaczenie profilu @CosentinoPolska oraz hasztag #Cosentino_WH2021. W dniu 8 listopada na mediach społecznościowych Cosentino zostanie wyłonionych trzech zwycięzców. Główną nagrodą będzie marmurowa lampa Glossy Nordlux, nagrodzona w tym roku statuetką Red Dot. Ufundowana została ona wspólnie z Ardant.pl, sklepem z selekcją najlepszego europejskiego oświetlenia. Pozostali laureaci otrzymają moździerze Cosentino z marmuru Blanco Macael,. Materiał ten wydobywa się w miejscowości Macael w południowej Hiszpanii, skąd wywodzi się firma. Szczegóły dotyczące konkursu „Sztuka, kolor, inspiracja” dostępne są na stronie Cosentino w zakładce www.cosentino.com/pl-pl/blogi-i-wiadomosci/. Podczas wszystkich dni trwania Warsaw Home odwiedzający stoisko Cosentino będą mogli także skosztować inspirowanych kamiennymi wzorami słodkości od Oh sweet Mania.

 

Exit mobile version