Dawać ludziom lepszą codzienność

Artur Okliński, dyrektor generalny firmy GTV, o przekształceniach i inwestycjach w firmie, polityce zrównoważonego rozwoju, a także planach na przyszłość.

 

Branża meblarska w Polsce przeżywa ostatnio trudny okres. Popyt na meble spada, co skutkuje zmniejszającą się sprzedażą, zarówno w Polsce, jak i na rynkach eksportowych. Jak w tej rzeczywistości odnajduje się firma GTV?

Artur Okliński: W świecie dynamicznie zmieniających się potrzeb i pojawiających się nowych wyzwań na rynku, stajemy w obliczu redefiniowania naszych wartości i możliwości w branży meblarskiej. Dla firm, które tak jak GTV dążą do zachowania konkurencyjności i innowacyjności, ciągły rozwój i adaptacja do potrzeb rynku są kluczowe. W naszej firmie ostatnie miesiące były okresem intensywnych przekształceń i wdrożeń, które są odpowiedzią na zewnętrzne i wewnętrzne wyzwania. Wpływają na naszą przyszłość i wizję co do tego, gdzie chcemy się pozycjonować i jak być postrzegani.

O jakich przekształceniach i wdrożeniach Pan mówi?

A.O.: Od kilku miesięcy działamy wielotorowo – zarówno w obszarze rozszerzania portfolio produktowego, jak i wdrażania zmian strukturalnych i nowych technologii w naszej firmie. Pod koniec 2022 roku wykonaliśmy duży krok w rozwoju firmy i zakupiliśmy zakład produkcyjny w Szczytnie, co przełożyło się na niezależność produkcyjną i jeszcze większą kontrolę jakości produktów.

Staliśmy się producentem akcesoriów do mebli tapicerowanych i dynamicznie rozwijamy tę kategorię w naszym portfolio. Rozszerzamy ofertę o nowe stelaże i ramy do łóżek, podnośniki, wózki jezdne i wiele innych funkcjonalnych komponentów do budowy mebli tapicerowanych. Chcemy być światowym liderem nie tylko w segmencie akcesoriów do mebli twardych, ale także w segmencie mebli tapicerowanych.

Zatrzymajmy się na chwilę przy zakładzie w Szczytnie, o którym Pan wspomniał. Co aktualnie tam się dzieje?

A.O.: Zakład w Szczytnie jest systematycznie unowocześniany. Zakupiono nowe centrum frezarskie, maszyny do gwintowania, prasy, rozwijaki, podajniki i laser. Co więcej przy hali produkcyjnej, uruchomiono profesjonalną stolarnię. Ten krok umożliwił nam produkcję mebli ekspozycyjnych, które są wykorzystywane w showroomach GTV i na naszych stoiskach targowych.

Prowadząc zakład, podejmujemy także kroki mające na celu wsparcie lokalnej społeczności w postaci współpracy z Zespołem Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Szczytnie, gdzie kształcą się m.in. przyszli operatorzy obrabiarek. Wyposażyliśmy szkołę w narzędzia naszej marki Högert Technik i prowadzimy program praktyk dla uczniów w naszym zakładzie.

W obliczu rosnących cen coraz więcej firm kieruje wzrok w kierunku odnawialnych źródeł energii. Czy wśród nich jest także GTV?

A.O.: Świadomi zachodzących zmian klimatycznych, stawiamy na odnawialne źródła energii i dążymy do zrównoważonego rozwoju, dlatego w naszym portfolio pojawiły się systemy fotowoltaiczne. Aktualnie rozwijamy linie produkcyjne do konstrukcji fotowoltaicznych w ramach nowej marki Enzeit Technik. Produkty z logo Enzeit Technik gwarantują jakość i są bezpieczne dla środowiska.

Posiadanie własnego zakładu produkcyjnego pozwala nam sprawować pełną kontrolę nad procesem produkcji. Dysponujemy zaawansowaną technologią do produkcji komponentów fotowoltaicznych, korzystając z najnowocześniejszych linii do rollformingu. Zautomatyzowanie pracy i niezależność przekładają się na precyzję wykończenia, terminowość, oszczędność czasu i energii.

Czy zakup zakładu produkcyjnego w Szczytnie pociągnie za sobą także inne inwestycje w Szczytnie lub okolicach?

A.O.: Dokładnie tak. Zmiany zaszły nie tylko w obszarze produktowym – w Szczytnie pod koniec przyszłego roku w ramach Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ruszy budowa nowej, dwupoziomowej hali magazynowej o łącznej powierzchni 12 tys. m2. W drugim etapie inwestycji rozbudujemy halę do 16 tys. m2 powierzchni i postawimy trzypiętrowy biurowiec.

W samym Pruszkowie, gdzie znajduje się nasza centrala, mamy główne centrum logistyczne i zaplecze techniczne. Skonsolidowanie hal magazynowych w centrum dystrybucji w Pruszkowie obniża koszty logistyczne, dzięki czemu zmniejszamy ślad węglowy, co realnie przekłada się na redukcję emisji CO2.

A czy sztuczna inteligencja i jej rozwój to istotny temat dla firmy GTV?

A.O.: Nasza firma jest w trakcie realizacji całego portfolio programów transformacji cyfrowej, adresując potrzeby biznesowe i przygotowując rozwiązania AI, które wpłyną wymiernie na efektywność i uwolnią potencjał naszego kapitału ludzkiego do bardziej kreatywnych zadań. Spółka jest na ukończeniu projektu wymiany kluczowego komponentu technologicznego tj. systemu ERP na IFS oraz powiązanych z tym projektów Hurtowni Danych, nowego systemu CRM i systemu EPM wspierającego scenariuszowe budżetowanie w czasie rzeczywistym.

Domyślam się, że nie są to jedyne obszary aktywności firmy…

A.O.: Rok 2024 zakończy się zwieńczeniem prac nad krótko- i długookresową strategią firmy. Wyznaczyliśmy długoterminowe cele i kierunek rozwoju, zdefiniowaliśmy metody działania naszego przedsiębiorstwa w kontekście alokacji zasobów. Jednym z podjętych projektów jest refresh marki GTV – konsolidujemy submarki z poszczególnych dywizji w jedną całość, uspójniając komunikację, identyfikację wizualną i materiały marketingowe. Chcemy jasno komunikować się jako jedna, silna marka GTV.

Odświeżeniu ulegnie strona internetowa, która zyska nowy, atrakcyjny layout, oraz platforma B2B, którą wyróżni m.in. intuicyjny panel do obsługi zamówień. Panel zyska wiele nowych funkcjonalności, które ułatwią i przyspieszą klientom dokonywanie zakupów.

Polskie PKB napędza przede wszystkim konsumpcja, spadają natomiast inwestycje. Na tym tle GTV pozytywnie się wyróżnia…

A.O.: Inwestycje w nowe technologie, opracowanie nowej strategii biznesowej, rebranding, zwiększenie powierzchni magazynowej to kroki, które składają się na szerszą wizję wzmocnienia naszej pozycji na rynku oraz lepsze adresowanie rozwiązań i produktów dla naszych odbiorców. Dla naszych partnerów biznesowych i klientów oznacza to przejrzystość oferty, transparentność zamówień i wzmocnienie naszej pozycji na rynku jako firmy godnej zaufania. Mamy nadzieję, że rok 2024 przyniesie dla GTV pozytywne efekty prowadzonych zmian i pozwoli nam jeszcze intensywniej i z większą mocą dawać ludziom lepszą codzienność.

Skąd to przekonanie?

A.O.: Jesteśmy dumni, że w czasach, w których rynek stawia przed branżą meblarską trudne zadania, my rozwijamy się intensywnie i dynamicznie. Dziś w GTV zatrudniamy ponad 500 pracowników, prowadzimy spółki zagraniczne, działamy na 70 światowych rynkach. Od 28 lat dostarczamy klientom produkty wysokiej jakości, dzięki którym mogą być rozwijane zarówno projekty komercyjne, jak i te niekomercyjne. Wprowadzamy na rynek nowe rozwiązania do mebli, kolekcje akcesoriów dekoracyjnych i nowoczesne oświetlenie. Rozwijamy komponenty do mebli tapicerowanych, bazując na własnej, niezależnej produkcji.

Warto w tym miejscu podkreślić, że nieprzerwalnie inwestujemy w drugą odnogę naszego biznesu – markę narzędzi i odzieży ochronnej Högert Technik. W tym obszarze ten rok jest dla nas równie przełomowy, ponieważ rozszerzamy portfolio produktowe o akumulatorowe elektronarzędzia 18 V z systemowym zasilaniem OneAccuSystem, co pozwoli firmie na dalszy dynamiczny rozwój w nowym segmencie rynku.

Dziękuję za rozmowę.

Artur Okliński, dyrektor generalny firmy GTV. Fot. GTV

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług