Site icon 4woodi

Dynamiczny rozwój

„Zakładamy, że w roku 2016 wartość produkcji przemysłu meblowego sięgnie 42 mld złotych. Dlatego tak ważne są targi DREMA, FURNICA i SOFAB. Potrzebujemy partnerów dostarczających innowacje technologiczne, abyśmy mogli być jeszcze silniejsi w konkurencji na całym świecie” – mówił podczas otwarcia targów Jan Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Dla kilkunastu tysięcy producentów mebli z całej Polski i z krajów sąsiednich, a także przedstawicieli hurtowni komponentów i materiałów meblarskich, tegoroczna edycja tych targów była dobrą okazją do zapoznania się z nowościami w ofercie wiodących dostawców rozwiązań dla przemysłu meblarskiego, a także aktualnymi tendencjami.

Ostatnie lata to dynamiczny rozwój

Nowe, bardziej wydajne maszyny i narzędzia do produkcji mebli, innowacyjne okucia i akcesoria czy też nowoczesne tkaniny, materiały i dekory odpowiadające najnowszym trendom zaprezentowało około 500 firm z kilkudziesięciu krajów. Udział wystawców zagranicznych sięgnął w tym roku aż 40%. Trend wzrostowy najbardziej widoczny był w tym roku w zakresie oferty dla producentów mebli tapicerowanych, która była aż o około 50% bardziej obszerna niż poprzednio. Bardzo ciekawie prezentowała się również ekspozycja targów FURNICA.
„Widzimy, jak z roku na rok FURNICA się rozwija. Te targi przyciągają producentów mebli nie tylko z Polski, ale także z państw ościennych, przede wszystkim z bloku wschodniego. Zawsze po FURNICE zyskujemy nowych klientów” – podkreśla Agnieszka Gallas z firmy BELLUSSI GROUP, obchodzącej na targach w Poznaniu jubileusz 25-lecia działalności.
Rozwój poznańskich targów zaopatrzenia dla przemysłu meblarskiego zauważa również Stefan Tkaczyk, prezes zarządu FM BRAWO: „Ostatnie dwa, trzy lata to dynamiczny rozwój poznańskich targów. Wielu klientów, którzy dotychczas traktowali polskie imprezy wystawiennicze jako mało interesujące, pojawia się na tych targach, a to zwiększa szanse na szybszy rozwój branży”.

Przez hurtownie do małych i średnich

„Obecna edycja pozytywnie nas zaskakuje, jeżeli chodzi o frekwencję i jakość zwiedzających” – mówi Roman Kopczyński, członek zarządu PEKA POLSKA, wystawca targów FURNICA 2016. Targi Poznańskie nawiązały w tym roku współpracę z największymi hurtowniami komponentów i materiałów do produkcji mebli w całej Polsce. Poprzez hurtowników organizatorzy dotarli z informacją do tysięcy małych i średnich zakładów meblowych w całym kraju. Producenci mebli zainteresowani udziałem w targach FURNICA i SOFAB mogli w nich odebrać bezpłatne zaproszenia. Wraz z grupą wybranych najważniejszych hurtowni realizowany był także program dofinansowania grupowych przyjazdów producentów mebli na targi do Poznania. Słuszność tej strategii potwierdzają najważniejsi znawcy branży meblowej. „Targi, na których pokazuje się maszyny do produkcji mebli, komponenty i technologie, są niezwykle potrzebne, dlatego że Polska ma bardzo rozdrobniony przemysł meblowy. Małym, drobnym producentom jest trudno pojechać do Hanoweru czy Mediolanu. Natomiast tu w Polsce, w Poznaniu takie targi mają ogromny sens” – mówi prezes zarządu firmy FORTE Maciej Formanowicz.

Wicepremier: „Jesteście wzorem dla innych branż”

Na targach DREMA, FURNICA i SOFAB gościł wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki, który zwiedził ekspozycję i wziął udział w odbywającym się w ramach targów Ogólnopolskim Kongresie Meblarskim „Polskie meble – konkurencyjna Polska”. Głównym tematem spotkania meblarzy, organizowanego przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli we współpracy z Targami Poznańskimi oraz agencją Promedia, była konkurencyjność polskiej branży meblowej na zagranicznych rynkach. Podczas tego wydarzenia odbyły się dyskusje panelowe z udziałem najważniejszych osobistości przemysłu meblowego w Polsce między innymi na temat wpływu innowacji technologicznych na konkurencyjność, szans i zagrożeń stojących przed eksportem polskich mebli, a także designu i marki jako wartości dodanej wspierającej sprzedaż.
Wicepremier Mateusz Morawiecki wygłosił w trakcie kongresu przemówienie na temat polskiej branży meblarskiej. Z ust ministra rozwoju usłyszeliśmy słowa pochwały pod adresem polskiego przemysłu meblarskiego: „Jesteście wzorem dla innych branż”. Podczas spotkania z dziennikarzami Morawiecki podkreślał, że branża meblarska jest polskim sukcesem. „Jesteśmy szóstym eksporterem na świecie i trzecim w Europie po Włoszech i Niemczech. W ciągu dwóch, trzech lat mamy szansę stać się europejskim numerem jeden. To jest nasz cel. Chcemy, żeby polskie meble były eksportowane na cały świat z etykietą „Made in Poland”. Etykietą, która będzie świadczyła o ich jakości i znakomitym wzornictwie” – mówił wicepremier.

Bogaty program wydarzeń

Targom towarzyszył także cykl specjalistycznych warsztatów i seminariów. Przybyli na targi producenci mebli mogli zapoznać się z najnowszymi tendencjami w projektowaniu mebli, uczestnicząc w prelekcjach przygotowanych przez uznanego specjalistę od visual merchandisingu Marka Borowińskiego oraz przedstawicieli firm Schattdecor i Egger. Nowe tendencje prezentowane były także na wystawie Modern Design Trends. Odbyły się także szkolenia marketingowe dla producentów mebli oraz seminaria na temat funduszy UE dostępnych dla branży meblowej w ramach aktualnej perspektywy finansowej do roku 2020.

Fabryki mebli na targach

Na terenie targów pracowały aż dwie: Fabryka Mebli Na Żywo oraz Polska Fabryka Mebli, która prezentowała możliwości polskich producentów maszyn i narzędzi do obróbki drewna, zrzeszonych w Stowarzyszeniu DROMA, w zakresie kompleksowych rozwiązań wyposażenia technologicznego dla małych i średnich przedsiębiorstw sektora drzewnego i meblarskiego. Obu projektom działającym pod hasłem „Drema Dzieciom” przyświecał szczytny, charytatywny cel. Wyprodukowane podczas targów zestawy mebli do pokoju dziecięcego przekazane zostaną z pomocą Caritas Archidiecezji Poznańskiej do wybranych domów dziecka.

Głosuj w konkursie „Złoty Medal – wybór konsumentów”

Sąd Konkursowy uhonorował Złotym Medalem MTP dwie kolekcje uchwytów firmy GTV: CLEO oraz SENIOR. Informacje o nagrodzonych produktach prezentowane były podczas targów w Strefie Mistrzów – specjalnym stoisku zlokalizowanym w centrum ekspozycji targowej. Tam zwiedzający mogli oddawać głosy na nagrodzone produkty. Przez miesiąc po zakończeniu targów głosować można również na stronie internetowej Złotego Medalu. Produkt, który otrzyma największą liczbę głosów zwiedzających i internautów, zdobędzie prestiżowy tytuł „Złoty Medal – wybór konsumentów”.

Kolejna edycja targów DREMA, FURNICA i SOFAB już 19-22 września 2017 r.

.
Exit mobile version