Polski producent mebli tapicerowanych skraca czas przetwarzania zamówień i zwiększa wydajność materiałową dzięki rozwiązaniu Lectra dedykowanemu produkcji mebli na zamówienie.
Wyzwanie
Euroline uważa segment mebli na zamówienie za bardzo obiecujący. Jednak, podobnie jak wiele innych firm w branży, Euroline musi zmagać się z większą konkurencją, wyższymi oczekiwaniami konsumentów i niedoborem wykwalifikowanych pracowników.
Odpowiedź firmy Lectra
Furniture On Demand by Lectra – Made to Order wykorzystuje zasady Przemysłu 4.0, aby zapewnić większą zwinność, wydajność i efektywność kosztową. Kompleksowe rozwiązanie i integracja automatyzują zadania, które nie wnoszą wartości dodanej, minimalizując w ten sposób potrzebę interwencji operatora i gwarantując maksymalną wydajność.
Firma Euroline była w stanie skrócić czas przetwarzania zamówień o 5% i zwiększyć wydajność materiałową o 6%. Zwiększyła również elastyczność produkcji, co pozwala jej oferować klientom krótsze terminy realizacji.
Meble na cały świat
Założona w 1998 roku firma Euroline rozpoczynała Działalność zatrudniając pięciu pracowników w hali produkcyjnej o powierzchni 4200 m2, a obecnie zatrudnia 1500 osób na 41 000 m2 powierzchni produkcyjnej w czterech lokalizacjach w Polsce i należy do pięciu największych polskich producentów mebli tapicerowanych.
Jakość produkowanych masowo mebli sprawiła, że firma jest bardzo poszukiwanym dostawcą dla dużych globalnych sieci sprzedaży, takich jak IKEA. Jej produkty są sprzedawane w 30 krajach na całym świecie.
Meble na zamówienie to najnowszy segment działalności Euroline, ale firma chce się dalej rozwijać. Według Pawła Suchorskiego, dyrektora zarządzającego: „Dzisiaj oczekuje się bardziej indywidualnego podejścia do każdego klienta. Oczekiwania klientów idą w kierunku unikalnych lub mniej powtarzalnych produktów.”
Wdrożenie Furniture On Demand by Lectra – Made to Order
Firma Euroline po raz pierwszy zetknęła się z rozwiązaniem do produkcji na zamówienie Furniture On Demand by Lectra podczas organizowanej przez Lectra dorocznej imprezy dla klientów VIP z branży meblarskiej. Prezentacje nowego rozwiązania ukazały potencjał technologii Przemysłu 4.0 w zakresie wspomagania firm z branży meblarskiej w reagowaniu na rosnące zapotrzebowanie na produkty dostosowane do indywidualnych potrzeb i stylu życia konsumentów. Firma była pod takim wrażeniem, że jako jedna z pierwszych zainwestowała w to nowe rozwiązanie, gdy pojawiło się ono na rynku.
Korzyści z kompleksowej automatyzacji
„Wdrażając rozwiązanie Furniture On Demand by Lectra – Made to Order, poprawiliśmy dwa kluczowe parametry. Jednym z nich jest produktywność, a drugim jakość cięcia. Udało nam się skrócić czas przetwarzania zamówień o 5% i zwiększyć wydajność materiałową o 6%” – mówi Krzysztof Franek, kierownik produkcji w firmie Euroline.
Kluczem do szybkości nowego procesu produkcji na zamówienie firmy Euroline jest cyfrowa platforma cięcia Furniture On Demand by Lectra. To zlokalizowane w chmurze centrum danych automatyzuje reguły operacyjne i cyfrowo przesyła informacje między systemem informatycznym a krojownią. Połączenie systemu informatycznego Euroline z cyfrową platformą cięcia przyspiesza i zabezpiecza przed błędami długie, złożone fazy planowania i przygotowania. Automatycznie przekształca zamówienia klientów w zlecenia rozkroju, tworzy układy kroju i kojarzy parametry nestingu i cięcia z materiałem do cięcia. Nowe rozwiązanie pozwala również firmie szybciej realizować personalizowane zamówienia bez zatrudniania dodatkowego personelu, co jest znaczącą zaletą w branży cierpiącej z powodu braku wykwalifikowanej kadry. „Nowy system wspiera operatorów, generując aktualne listy zamówień. Operatorzy znają priorytet zamówień, co ułatwia im wykonywanie zadań i unikanie błędów” – zauważa Jakub Dudziński, kierownik działu rozkroju.
Dla Jakuba Dudzińskiego powiązany pulpit kontrolny rozwiązania Furniture On Demand by Lectra zapewnia pełną widoczność i kontrolę operacyjną, której potrzebuje do analizy wydajności produkcji oraz szybkiego podejmowania trafnych decyzji. „W mojej codziennej pracy korzystam z Dashboard, który pozwala mi na bieżąco monitorować proces produkcyjny i interweniować szybko, sprawnie i skutecznie w sytuacjach awaryjnych” – dodaje. Paweł Suchorski z optymizmem patrzy w przyszłość współpracy firm Euroline i Lectra. „Chcieliśmy zminimalizować koszty produkcji, a jednocześnie oferować produkty wysokiej jakości wytwarzane w całkowicie kontrolowanych warunkach, z powtarzalnością i pełną identyfikowalnością dostawców oraz wykorzystywanych surowców. Lectra nam to umożliwiła” – stwierdza.