„Well-Being 4.0” to temat przewodni trendów na nadchodzących targach Heimtextil, które będą miały miejsce 12-15 stycznia 2016 roku w Niemczech, we Frankfurcie nad Menem. W trakcie emitowanej na żywo na cały świat dyskusji panelowej, która odbyła się 8 września 2015 roku, organizatorzy targów przedstawili wstępny zarys aktualnych trendów branży wyposażenia wnętrz na sezon 2016/2017.
„Well-Being 4.0” opisuje światy tekstyliów do wyposażenia wnętrz tworzących oazę spokoju i komfortu. Wszystko projektowane jest tak, aby przebywający w prezentowanych wnętrzach mogli cieszyć się wygodniejszym życiem i lepszym samopoczuciem. Decydującą rolę odgrywa tu nauka i technologia, które są dziś wpisane w proces tworzenia materiałów tekstylnych. Człon „4.0” został zapożyczony z nazwy „Industrie 4.0” i oznacza inteligentne, cyfrowe oraz spersonalizowane rozwiązania.
W roku 2016 organizatorzy targów będą kontynuować zeszłoroczną koncepcję „Theme Park”. Tym razem jej realizacja odbędzie się w hali 6.0, która pozwoli na imponującą, osobną aranżację tego wydarzenia. Za pomysł oraz przygotowanie towarzyszącego „Theme Park” katalogu i nowej strony internetowej odpowiedzialna jest w tym roku amerykańska grupa WGSN, zajmująca się opracowaniem nadchodzących trendów.
Theme Park „Well-Being 4.0” na targach Heimtextil – trendy 2016/2017 (przegląd działów tematycznych)
Protect – to, co dobre dla nas
Ten kierunek w trendach jest zapowiedzią czystej, minimalistycznej estetyki. To właśnie z nią komponuje się różnorodna oferta produktów dla branży wellness oraz środków czystości. Spokój jako cenne i coraz rzadsze dobro pełni tu kluczową rolę. To przeciwwaga dla świata, w którym jesteśmy zawsze on-line, częściej pragniemy odciąć się od tego i zrobić dla siebie coś dobrego. Stąd nawiązująca do ochrony nazwa tego trendu – „Protect” – odnosząca się nie tylko do naszej fizyczności, ale przede wszystkim psychiki.
Energise – cyfrowe marzenia
Aby poprawić jakość swojego życia, człowiek jest dziś coraz bardziej związany z technologią. Zanikają granice między światem off-line i on-line. Ta cyfrowa przestrzeń przenika też do świata naszej psychiki. Nowym materiałem staje się tu światło, które tworzy formy niematerialne i oświetla dynamiczne kontury. Paleta kolorystyczna lawiruje między mocniejszymi i słabszymi kontrastami. W tej feerii barw dominują mocne, niemal fluorescencyjne odcienie mieszające się z ciemnymi odcieniami electric blue. Estetykę tego niezwykle energetycznego trendu ożywia wysoki połysk i lakierowane powierzchnie, kalejdoskopowe wzory oraz fantazyjne, sportowe projekty.
Nourish – wzornictwo sensoryczne
Styl ten charakteryzują krajobrazy miejskie i dziewicze, tworząc nowy świat pełen równowagi. Uwagę przykuwa od razu wszechobecna zieleń. Paleta barw pełna jest więc pięknych odcieni zieleni, a także ciemnych brązów i szarości harmonizujących z motywami ziemi i kamienia. Naturalne materiały łączą się z wyznaczającym trendy wzornictwem. Szczególną rolę zyskuje tu również rękodzieło, które pozwala wydobyć pierwotne piękno.
Enrich – praca wszystkich zmysłów
Obfitość i niezwykle bogate zdobienia, które łączą elementy z przeszłości i przyszłości, odgrywają w tym trendzie najważniejszą rolę. Nie sposób nie zauważyć również wykorzystywanych tu ornamentów oraz lśniących, szlachetnych materiałów. Stylowe, intensywne barwy, takie jak śliwka czy karmazyn komponują się z metalicznymi akcentami złota, mosiądzu czy brązu. Powiew orientu stapia się z wzornictwem ikonicznym, w którym odradza się klasycyzm w całym swym przepychu i okazałości.
Chętnych do udziału w zorganizowanym wyjeździe na targi Heimtextil 2016 zapraszamy do kontaktu z Przedstawicielstwem Targów Frankfurt w Warszawie.
(am)