Tegoroczne targi interzum w Kolonii w Niemczech odbyły się po czteroletniej przerwie spowodowanej obostrzeniami pandemicznymi. Przybyło na nie około 62 tysiące odwiedzających z około 150 krajów, którym swoje produkty zaprezentowało około 1600 wystawców. Tym samym impreza potwierdziła swoją rangę i dała silny impuls do rozwoju światowej branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz.
Optymizm i energia
Zarówno wystawcy, jak i odwiedzający byli pełni entuzjazmu, że mogą ponownie w pełni korzystać z globalnej platformy komunikacji i handlu, jaką są targi w Kolonii. Dostawcy, chcąc mocno zaznaczyć swoją obecność, zaprezentowali dużą ilość nowych i innowacyjnych rozwiązań. „Targi nie mogły lepiej pokazać swojego znaczenia dla branży” – powiedział zadowolony Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse. Dla niego sukces tego spotkania jest wyraźnym sygnałem, jak mówi:„że pierwszorzędne wydarzenia flagowe, takie jak interzum, są ważniejsze niż kiedykolwiek”.
Dużo gości z Polski
Na interzum przybyli przedstawiciele branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz z całego świata, co definiuje ich globalne znaczenie. Najwięcej odwiedzających pochodziło z Niemiec, Włoch, Hiszpanii oraz Polski. Dużo osób przybyło również z Turcji, odnotowano tu wzrost o 16% w porównaniu z poprzednią edycją. Warto wspomnieć też o dużej ilości gości z Indii. Biorąc pod uwagę sytuację w zakresie wiz, także liczba osób z Chin została przez organizatora oceniano pozytywnie.
Neoekologia
Tematem przewodnim interzumu 2023 był zrównoważony rozwój i powiązane z nim zagadnienia, takie jak ochrona klimatu, efektywne gospodarowanie zasobami oraz przyszłościowe planowanie. Prawie wszystkie firmy podjęły ten temat i podkreślały rosnące znaczenie kwestii środowiskowych. Aspekty takie jak: gospodarka zasobami, inteligentne materiały, odnawialne źródła energii lub recykling i upcykling były podstawą wielu zaprezentowanych innowacji.
Zróżnicowany program wydarzeń również z sukcesem koncentrował się na tej tematyce. Poza tym na trzech forach: interzum Trend Forums, interzum Product Stage i interzum Trend Stage uznani eksperci branżowi dyskutowali o najważniejszych wydarzeniach, trendach i tematach ze świata mebli, materiałów i wyposażenia wnętrz. Spotkania te wzbudziły duże zainteresowanie międzynarodowej publiczności branżowej.
Czas na zrównoważoną przyszłość
Produkty, usługi i wydarzenia specjalne nie były jedynymi rzeczami, które dotyczyły kwestii środowiskowych. Wiele stoisk targowych zaprojektowano również z myślą o zrównoważonym rozwoju i efektywnym gospodarowaniu zasobami. Co więcej, same targi biorą na siebie odpowiedzialność i aktywnie działają na rzecz ochrony klimatu. W ramach przygotowań do kolejnych targów interzum podjęto inicjatywę, aby największe na świecie wydarzenie branżowe dotyczące produkcji mebli i wyposażenia wnętrz było w przyszłości bardziej zrównoważone. Opierając się na doświadczeniach zebranych w tym roku, targi zbadają, w jaki sposób można jeszcze bardziej zintegrować zrównoważony rozwój z przyszłymi edycjami.
interzum w liczbach
W spotkaniu wzięło udział około 1600 firm z 59 krajów (2019: 1806 firm z 61 krajów). Powierzchnia wystawiennicza brutto wyniosła 186 tysięcy m² (2019: 190 tysięcy m²). Wśród wystawców było 255 firm z Niemiec (2019: 356 wystawców) i 1345 wystawców zagranicznych (2019: 1450 wystawców). Wystawcy zagraniczni stanowili 84 proc. (2019: 80 proc.). Z Polski wystawiło się około 48 przedsiębiorstw. Uwzględniając szacunki ostatniego dnia targów, w interzum wzięło udział 62 tysiące gości branżowych ze 150 krajów (2019: 74 tysiące gości branżowych ze 152 krajów), z czego około 76% stanowili przybysze z zagranicy (2019: 75%).
Następne targi interzum odbędą 20–23 maja 2025.
(jz)