Środowy wieczór w wykwintnej restauracji Opasły Tom zapamiętany zostanie w świecie polskiego designu jako początek nowej ery – ery kolektywnego działania. Przy smakołykach serwowanych przez najlepszych szefów kuchni odbyła się premiera grupy Kolektywni. Zrzesza one rodzime marki meblarskie, których wyznacznikiem jest unikatowe wzornictwo, lokalne rzemiosło i wysoka jakość.
Kolektywni powstało w odpowiedzi na pandemiczną rzeczywistość, która w mniejszym lub większym stopniu dotknęła każdy biznes. Twórcy projektu, będący sami producentami, zauważyli jak trudno wybić się na polskim rynku małym, rzemieślniczym firmom. Takim, które wytwarzają meble z rodzimych surowców, nie na masową skalę.
– Dostrzegamy brak świadomości u odbiorców tego, że w naszym kraju działają niewielkie firmy rzemieślnicze, które powstały z założeniem tworzenia własnych, unikatowych produktów. Produktów tak zaprojektowanych i wykonanych by służyć pokoleniom, ograniczając konsumpcję surowców z korzyścią dla naszej planety. – mówi Mateusz Nowotnik, właściciel MILONI.
Grupę Kolektywni tworzy na razie pięć polskich marek BORCAS, LOFT DECORĘ, MILONI, NOBONOBO i SWALLOW’S TAIL. Jednak założenia projektu są takie, by było ich więcej. Z pozoru konkurencyjne firmy postanowiły razem promować swoje produkty. Oznacza to także propagację wartości, jakie za nimi stoją, czyli indywidualny design, szacunek do ludzkiej pracy i dbałość o środowisko. Wspólne działanie oraz dzielenie się doświadczeniami pozwoli na lepsze promowanie polskiego rzemiosła balansującego najczęściej na pograniczu sztuki, pasji i produkcji. Dodatkowe informacje na temat projektu dostępne są na www.kolektywni.org.
Kolację zorganizowała OKK! PR we wnętrzach dobrze znanej warszawskiej restauracji Opasły Tom. Zaproszeni zostali na nią dziennikarze i redaktorzy najlepszych wnętrzarskich czasopism, jak i portali internetowych. Przedstawienie nowo powstałej inicjatywy przebiegało w przyjacielskiej atmosferze. Zarówno goście, jak i twórcy mogli swobodnie opowiadać o swoich planach i założeniach. Niewątpliwie ważne jest rozpowszechnianie takich działań mających na celu promowanie polskiego designu.