Firma Interprint GmbH otrzymała dwie nagrody za koncept „Into Spaces” od organizacji Art Directors Club for Germany (ADC). Podczas 51. edycji wydarzenia ADC Competition and Festival w Hamburgu spółka Interprint, jako jedyna, otrzymała nagrodę w kategorii „Event/Corporate Eventy”. Koncept „Into Spaces” nagrodzono także drugą nagrodą, „Srebrnym Gwoździem”, w kategorii „Komunikacja w przestrzeni – tymczasowa praca związana z marką”.
„Into Spaces” to tytuł i główny temat wydarzenia Interprint Furniture Days 2014, warsztatów ukierunkowanych na trendy, odbywających się każdego roku pod innym mottem w siedzibie firmy Interprint w Arnsbergu, w Niemczech. W ramach warsztatów Furniture Days firma Interprint angażuje swoich klientów we wczesne etapy rozwoju nowych dekorów.
Nagroda ADC to dowód najwyższego uznania w kreatywnym świecie i nadzwyczajny sukces dla tego producenta dekorów. Dla porównania: w kategorii „Komunikacja w przestrzeni – tymczasowa praca związana z marką” po nagrodzie „Srebrnego Gwoździa” dla firmy Interprint, przyznano nagrodę dla marki Audi za stoisko wystawiennicze na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas.
Różne podejścia do terminu „przestrzeń”
Motto „Into Spaces” podejmuje kwestię tworzenia atmosfery w przestrzeni lub pomieszczeniu oraz wpływu dekorów na nią. Termin „przestrzeń” rozumie się nie tylko w sposób fizyczny, ale również wieloaspektowy – na przykład z perspektywy społecznej, akustycznej lub kulturowej w formie przestrzeni prywatnej, dźwiękowej i językowej. Niezwykła realizacja scenariuszy pomieszczeń w siedzibie firmy w Arnsbergu przyciągnęła na Furniture Days jesienią 2014 roku przedstawicieli 175 przedsiębiorstw z międzynarodowych sektorów mebli i produktów drewnopochodnych.
„Kreatywność powstaje poprzez kwestionowanie zwykłych perspektyw i toku myślenia” – powiedział Salvatore Figliuzzi, dyrektor ds. rozwoju dekorów i marketingu w grupie Interprint. „A koncept »Into Spaces« jest tego odzwierciedleniem”. Interprint nie ogranicza się do roli dostawcy i chce oferować swoim klientom pomysły oraz służyć jako partner do kreatywnych dyskusji. „Warsztaty Furniture Days nie opierają się na wykładach; to wydarzenie, którego celem jest dialog i interakcja” – stwierdził Figliuzzi. Nagrody ADC i rosnąca popularność wydarzenia Furniture Days, które odbyło się po raz ósmy jesienią 2014 roku, potwierdzają koncepcję Interprint.
Partnerzy producenta dekorów mieli decydujący wkład w sukces firmy. Ogólny pomysł i architekturę opracowało biuro architektoniczne DIIIP z Kolonii. Koncept graficzny projektu „Into Spaces” stworzyła Lamoto Design Agency, która również znajduje się w Kolonii. Dźwięki i media wykorzystane w instalacjach „Into Spaces” pochodzą od dostawcy usług audiowizualnych Warped Type z Düsseldorfu.