Kwestia urządzania mieszkania to nie lada wyzwanie. Z każdej strony jesteśmy zasypywani nowymi możliwościami, trendami czy rozwiązaniami. Czy pokolenie Y zachowuje się podobnie, jak poprzednie pokolenie, czy podąża swoją własną ścieżką, wyznaczając niepowtarzalny kierunek? Jak projektanci mebli reagują na potrzeby milenialsów?
Charakterne pokolenie Y
Pokoleniem Y, zwanym również pokoleniem milenialsów, określa się osoby wchodzące właśnie w wiek produkcyjny tj. urodzonych w latach 1984-1997 lub 80-96 czasem do 2000. Synonimem pokolenia Y jest zuchwałość, otwartość na nowe wyzwania, pewność siebie a wręcz aroganckość, a w oczach starszego pokolenia również egoizm. W pracy cenią sobie możliwość rozwoju w zgodzie z własnymi zainteresowaniami. Jednakże wykazują się minimalną cierpliwością, chcą wszystko mieć tu i teraz. Ze względu na swobodne operowanie w przestrzeni wirtualnej, posiadają liczne znajomości na całym świecie.
Igreki na co dzień i w pracy
Zarówno w pracy, jak w życiu codziennym, igreki różnią się od pokolenia X. Wyznawany system wartości pokolenia Y ukazuję ważność samego bycia aniżeli posiadania, co przekłada się na brak stabilizacji w postaci zamieszkania i dużą mobilność, jako pracowników. Dodatkowo często nie jest ich po prostu stać na własne M4, wolą korzystać z innych form mieszkaniowych. Szala przesuwa się w stronę małych i tańszych mieszkań, często jedynie wynajmują lokum, a nawet decydują się na zamieszkanie ze współlokatorem. Niemniej jednak niezależnie od preferencji mieszkaniowych zależy im na odpowiednich aranżacjach. Otaczająca przestrzeń ma budować atmosferę korzystnie wpływającą na samopoczucie i kreatywne myślenie.
Nawet na małej powierzchni są w stanie tak zorganizować przestrzeń, aby spełniała wszystkie ich wymagania. Bardzo dobrym przykładem najlepiej oddającym podejście pokolenia Y jest zaprezentowana niedawno w programie „Dzień dobry TVN” w cyklu „Odpicowane mieszkanie” przez Piotra Rogalskiego kawalerka o powierzchni 25m2. Kawalerka zyskuje wizualnie powierzchnię poprzez zainstalowane lustra w czasem nietypowych miejscach. Jak się okazuję można stworzyć mikromieszkanie będące jednocześnie kuchnią, jadalnią, biurem oraz sypialnią i to z bardzo dobrym smakiem. Co więcej mieszkanie pokolenia Y służy nie tylko do mieszkania, co się często staje się miejscem ich pracy. Tutaj tym bardziej kładziemy nacisk na funkcjonalną aranżację mieszkania. Ekstremalny przykład połączenia mieszkania z pracą może być popularny program „20m2” Łukasza Jakóbiaka. Pracodawcy zdają sobie sprawę z korzyści płynących z takiej formy zatrudniania.
Mieszkania
Jak mieszka pokolenie Y? Zebraliśmy kilka najważniejszych wskazówek:
-
cenią sobie otwarte dynamiczne aranżacje,
-
pomieszczenia pełne designerskich akcesoriów, będących jednocześnie technologicznymi akcesoriami,
-
nacisk na elektronikę, jednak rezygnacja z telewizora i sprzętu grającego na rzecz przenośnych komputerów, tabletów,
-
bliskość rozrywek – centra miast a nie przedmieścia jak w pokoleniu X,
-
eko styl odzysk – oszczędność,
-
podążanie za najnowszymi trendami.
Projektanci tworzą z myślą o pokoleniu Y
Tak jak młodość rządzi się swoimi prawami, tak teraz design rządzi się prawami pokolenia Y. Osoby należące do tego pokolenia mają w tym momencie 18-35 lat i stanowią najbardziej atrakcyjną grupę docelową dla wszelakich usługodawców. Co prawda grupa ta jest niejednorodna, niemniej jednak milenialsi wyznaczyli nowe standardy zarówno w branży mieszkaniowej, jak i płacowej. Nie bez przyczyny młodzi designerzy nastawiają się na tą grupę osób, ceniącą sobie otwartość, funkcjonalność oraz innowacyjność.
„Tak, to innowacyjność jest kluczem do sukcesu”- mówi Ela Malita, właścicielka marki Malita Just Wood. „Produkty muszą być na tyle atrakcyjne, aby nikt nie mógł przejść obok nich obojętnie, a jednocześnie muszą być w pełni funkcjonalne i wpływać pozytywnie na naszą psychikę. Starając się podążać za trendami łączymy to co funkcjonalne, dodając nietuzinkowe elementy w niecodzienny sposób”.
Projektanci z Malita Just Wood śledząc trendy zauważyli, że dla pokolenia Y ważna jest jakość. Dlatego postawili na naturalne materiały i bywa, że czasem muszą zrobić kilkaset kilometrów, żeby znaleźć odpowiednie drewno.
„Nasi Klienci zwracają ogromną uwagę na wykonanie oraz materiał, jest to dla nas jasny sygnał na co postawić. Unikatowość i wzornictwo to jedno, ale jakość to kryterium, którego nie da się przeskoczyć” dodaje Ela Malita.
Malita Just Wood to marka, która reaguje na potrzeby Klientów dlatego chętnie realizuje projekty indywidualne. Pokolenie Y jest również ich Klientem, dlatego tym chętniej stają przed wyzwaniem i tworzą realizacje nietypowe, ale zwracające uwagę jak np. stoliki i stoły z mchem oraz żywicą.
O firmie Malita Just Wood
Malita Just Wood zrodziła się z pasji tworzenia w 2016 roku. Jej założyciele a zarówno projektanci łączą klasyczne rzemiosło z nowoczesnymi rozwiązaniami. Dzięki czemu oferta produktowa na którą składają się stoły oraz stoliki kawowe to połączenie naturalnych materiałów takich jak drewno ze szkłem, stalą czy też mchem. Malita Just Wood nieprzerwanie rozwija swoją działalność stawiając na innowacyjność i funkcjonalność, nie bez znaczenia jest fakt, że oferta marki to produkt w 100% polski.
Źródło: PLN DESIGN GROUP