Site icon 4woodi

Powrót targów Heimtextil

Tegoroczna edycja targów Heimtextil we Frankfurcie nad Menem było przepełniona odwiedzającymi z całego świata. Spotkaniom biznesowym między czołowymi międzynarodowymi decydentami towarzyszył ogrom inspiracji. Wszystkim udzieliła się fantastyczna atmosfera spowodowana powrotem wydarzenia po pandemii.

Liczby mówią same za siebie: 44000 odwiedzających i 2400 wystawców z 129 krajów. W pierwszej dziesiątce krajów pod względem wystawców znalazły się: Chiny, Indie, Turcja, Pakistan, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Francja i Wielka Brytania. Pod względem odwiedzających przodowały takie kraje jak: Niemcy, Włochy Turcja, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Hiszpania, Pakistan, Indie i Grecja. Uczestnicy mogli zdobyć pełen przegląd światowych innowacji tekstylnych. Prezentowane były włókna, przędze, tkaniny obiciowe i dekoracyjne, tkaniny funkcjonalne oraz zewnętrzne. Można było też obejrzeć sztuczne skóry, tapety, tekstylia łazienkowe, materace, zasłony, poduszki dekoracyjne.

Z Polski w targach wzięło udział 26 wystawców: Agmamito, AMW Nawrot, Cedrob, D. i P. Bajon, Davis Fabrics, DEKOMA, EUROPAK, Fabb, Grandhome Poland , BARTEX Grzegorz Buganik, HALANTEX, IDESIN M. Siwek, Inter Widex Wieslaw Mierzejewski, J.A.D., Lech Fabrics, MAGAM, Margo Textil Mieczyslaw Trzpis, My Alpaca , Wamatex Andrzej Wieczorek, PIK Hurt-Detal K. i B. Nartowicz, S.I.C. Toptextil ,Wall Art , Wolek ,Zawisza – Jan Sienkiewicz, Zwoltex.

Powrót targów okazał się ogromnym sukcesem i postawił zbliżającym się imprezom targowym wysoko poprzeczkę. Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt mówi, że w porównaniu z 2020 rokiem Heimtextil osiągnęło wzrost stopnia internacjonalizacji. Dotyczy to zarówno odwiedzających jak i wystawców. Po stronie wystawców nastąpił wzrost firm pochodzących z Turcji i Pakistanu, w porównaniu z edycją sprzed pandemii. W 2023 roku było też więcej kupujących z Włoch, Turcji, Hiszpanii oraz Grecji. Wydarzenie połączyło światowy przemysł tekstyliów, co jest bardzo istotne w dobie utrudnionych możliwości rynkowych i wąskich gardeł produkcyjnych.

Uczestnicy osiągnęli swoje cele – nowe kontakty i zamówienia

Shafiqul Alam Selim, dyrektor zarządzający Karupannya Rangpur Ltd. z Bangladeszu z zadowoleniem mówi o minionej edycji targów. Zapewnia, że pojawi się na przyszłorocznej edycji. „Do naszych klientów należą głównie marki europejskie takie jak IKEA, H&M czy Jysk, ale na naszym stoisku pojawili się również goście z USA, Japonii, Afryki i Ameryki Południowej. Naszym przesłaniem jest zrównoważony rozwój, zgodnie z którym powstało nasze stoisko.” – dodaje.

Według reprezentatywnych badań, 80% wystawców osiągnęło swoje cele związane z targami już 3 dnia. Na dodatek byli oni bardzo zadowoleni z osób obecnych podczas imprezy. Działo się tak, gdyż 72% odwiedzających były to osoby decyzyjne. W centrum uwagi znalazły się europejskie projekty i sprzedaż detaliczna. Mieszanka ta zaowocowała szczególnie wysokim zadowoleniem zwiedzających: 92% kupujących osiągnęło swoje cele targowe.

Transformacja w przemyśle tekstylnym

Innowacyjne materiały powstałe z naturalnych surowców, takich jak grzyby, włókna roślinne lub odpady z recyklingu to przyszłość przemysłu tekstyliów domowych. Już podczas tegorocznej edycji wystawcy na wielu stoiskach prezentowali przyjazne dla środowiska produkty i rozwiązania. Wymieniali się także pomysłami dla lepszego jutra.

„Wykłady są jednym z powodów dla których przyjeżdżam na Heimtextil. Podczas wystąpień prowadzonych przez ekspertów nie tylko prezentowane są obowiązujące trendy, ale również nowości w zakresie gospodarki cyrkularnej i zrównoważonego rozwoju. Otto Group postawiła sobie za cel, aby stać się jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska, stąd też takie spotkania mają dla nas ogromną wartość. Niezwykle interesująca była na przykład prezentacja Caroline Til, która opowiedziała o innowacyjnych materiałach, dla których nie ma jeszcze ustalonych norm użytkowania”, mówi Ursula Streblow, szefowa działu Curtains&Decorations OTTO.

Interior.Architecture.Hospitality

Wyjątkową atrakcją dla odwiedzających był projekt Interior.Architecture.Hospitality. Projektanci i architekci wnętrz mogli z bliska zapoznać się w z nieszablonowymi produktami wystawców. Podczas prezentacji zainteresowanym były pokazywane imponujące designy i niestandardowe właściwości tekstyliów, takie jak trudnopalność, dźwiękochłonność, światłoodporność, antybakteryjność i wodoodporność.

Heimtextil odpowiada na rosnący rynek

Po raz pierwszy odwiedzający targów znaleźli szeroki asortyment włókien i przędz przeznaczonych do wyrobu tkanin dekoracyjnych i tapicerskich. Ofertę uzupełnili wystawcy z tkaninami outdoorowymi, a także imitacją skóry. „Targi Heimtextil są doskonałym miejscem, w którym można poznać najnowsze trendy w branży oraz nowości z przemysłu włókienniczego”, mówi Rakesh Bali, Sr. Vice President – Head Marketing w Reliance Industries Limited z Indii.

Nowości w temacie snu

Oprócz konferencji „Sleep&More”, po raz pierwszy zorganizowano Sleep Tours, podczas których trener snu Markus Kamps oprowadził zainteresowanych gości po wybranych wystawcach i przedstawił spostrzeżenia i wskazówki na temat zdrowego snu.

Kolejna edycja Heimtextil odbędzie się w terminie 9-12 stycznia 2024 roku.

Exit mobile version