Dom Noti konsekwentnie realizuje ideę miejsca spotkań z najlepszym polskim designem. W styczniu w jego progach miała miejsce oficjalna premiera marki oświetleniowej Ilum, której dyrektorem artystycznym jest Maja Ganszyniec.
Dom Noti to miejsce, które łączy środowiska związane z architekturą, projektowaniem i sztuką. Jego misją jest promowanie szeroko pojętego polskiego wzornictwa, przeznaczonego do wnętrz prywatnych i przestrzeni komercyjnych. Charakter tego wyjątkowego miejsca w naturalny sposób ukształtował jego nazwę. Dom Noti to zaaranżowany w domowym charakterze flagowy showroom polskiej marki, który emanuje ciepłą, przyjemną atmosferą. Skłania ona do spędzenia w nim długich chwil przy filiżance kawy i pasjonującej rozmowie.
Nature of Light
W połowie stycznia, w Domu Noti, odbyła się oficjalna premiera polskiej marki oświetleniowej Ilum. Nowości zaprezentowała Maja Ganszyniec, dyrektor artystyczna Ilum. Towarzyszył jej Przemysław Rechnio, właściciel marki i wybitny ekspert w dziedzinie oświetlenia oraz wykładowca akademicki. Lampy Ilum są stworzone w duchu „Nature of Light”. Oznacza to, że są komfortowe dla wzroku i oddają prawdziwe, naturalne kolory. Są przyjazne dla człowieka i jego otoczenia.
– Nasza współpraca rozpoczęła się od rozmów o świetle, a marka Ilum to tak naprawdę efekt wielu lat pracy. Lampy, ich kształty i kolory, to jedna sprawa. Inną jest zdrowe światło, które zapewniają niezwykle zaawansowane technologie, pozwalające na to, abyśmy w pomieszczeniu, w którym mamy sztuczne światło, czuli się tak, jak w przestrzeni ze światłem naturalnym – komentuje Maja Ganszyniec.
Ilum to konspekt inteligentnego oświetlenia dbającego o jakość postrzegania, intuicyjność sterowania i komfort przebywania. Ponadczasowy minimalizm wzorniczy sprawia, że produkty Ilum doskonale odnajdują się zarówno w tradycyjnej, jak i współczesnej architekturze. Wszystkie produkty powstają w nowoczesnej fabryce w Tarczynie na bazie zautomatyzowanego parku maszynowego CNC.
– Na przestrzeni dwudziestu lat nasz doświadczony zespół inżynierów i technologów zrealizował wiele projektów. z których każdy wpisuje się w unikalną formułę „zdrowego oświetlenia”, którego definicja to iloczyn wysokiego oddawania barw i minimalizacji olśnienia jakże powszechnego w większości opraw na bazie źródeł LED – mówi Przemysław Rechnio.
Dom Noti jest miejscem otwartym na ludzi i marki, które dopełniają jego ideę.
– Nas połączyła osoba Mai Ganszyniec, która dla Noti zaprojektowała linie sof i siedzisk Sona oraz modułowe panele akustyczne Meno. Teraz w Domu Noti gościmy jej projekty dla Ilum, które reprezentują to samo połączenie estetyki i funkcjonalności. Lampy idealnie komponują się z filozofią Noti, tworząc spójną przestrzeń, która inspiruje i stymuluje kreatywność – dodaje Kamila Woynicz, dyrektor marketingu Noti.
Fot. Iwona Dziuk