Elbląska firma Stolzen złożyła wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych w programie Operacyjnym Polska Wschodnia. Projekt o nazwie „Wzór na konkurencję” został wysoko oceniony i wytypowany do dofinansowania. Cały audyt przeprowadzi Instytut Wzornictwa Przemysłowego z Warszawy.
Projekt złożony przez elbląską firmę Stolzen został zarekomendowany do podpisania umowy o dofinansowanie i znalazł się na drugim miejscu listy rankingowej na 103 firmy, które zaproszono do popisania umowy o dofinansowanie.
Działania, które przy wsparciu środków unijnych chce przeprowadzić firma Stolzen, dotyczą realizacji usług doradczych w zakresie przeprowadzenia audytu wzorniczego oraz opracowania strategii wzorniczej w zakresie przedmiotu działalności firmy.
W ten sposób Stolzen chce nie tylko dokładnie przebadać swoją strategię dotyczącą stosowanego wzornictwa w produkowanych frontach meblowych, ale również przeprowadzić analizę strategii całego przedsiębiorstwa w kontekście proponowanych produktów, stosowanego designu oraz działań konkurencji. Analiza taka pozwoli poznać mocne strony firmy oraz dokładnie przebadać strukturę klientów, ich potrzeby w kontekście oferty Stolzen oraz poznać miejsce przedsiębiorstwa na rynku w tej branży. Projekt pomoże usprawnić również cały proces technologiczny wykorzystywany w przedsiębiorstwie.
Projekt Stolzen ma także na celu ocenę zgodności oferty firmy z trendami technologicznymi, produktowymi, wzorniczymi. Uporządkowanie procesu produkcji – ustalenie, które produkty należy kontynuować, które wycofać z oferty, którą grupę produktową należy rozszerzyć o nowe wzory. Istotny jest również zakres strategii marketingowo-promocyjnej (komunikacja produktu) związanej z planowaniem oferty na rynkach zagranicznych oraz na rynku krajowym.
„W konsekwencji takich działań możliwe jest, że niektóre nasze produkty zostaną wycofane. Pojawią się natomiast nowe linie frontów kuchennych” – mówi Agnieszka Adamek-Zemke z firmy Stolzen. „Chcemy również nawiązać stałą współpracę z profesjonalnymi projektantami wzornictwa przemysłowego”.
Projekt zakłada również zmianę modelu działania firmy w zakresie planowania produktów na rynku. Opracowane zostaną: dokładna analiza grupy docelowej, sposób dotarcia do tej grupy, polityka cenowa, strategia marketingowo-promocyjna. Analizie zostaną także poddane: oferta produktowa, model biznesowy, technologia, struktura organizacyjna, procesy komunikacji, strategia marketingowa, zdefiniowanie i charakterystyka klientów i konkurencji oraz kluczowych w kontekście trendów branżowych. Specjaliści przeanalizują również proces zarządzania wzornictwem i jego wykorzystania, ocenią potencjał rynkowy firmy i opracują dedykowaną dla Stolzen Strategię Wzorniczą.
Cały audyt przeprowadzi Instytut Wzornictwa Przemysłowego z Warszawy posiadający 60-letnie doświadczenie w upowszechnianiu i zarządzaniu wzornictwem oraz rozwoju nowych produktów. To jedyne w Polsce Centrum Badawczo-Rozwojowe posiadające status jednostki naukowej (kategoria A) – systemowo zajmującej się wzornictwem. Instytut wdrożył już program promocji wzornictwa dla 550 firm i 100 studiów projektowych o wartości blisko 20 milionów złotych.
Jak informują specjaliści Stolzen, firma jest zdeterminowana, aby zrealizować działania poaudytowe, wierząc, iż będzie to jeden z kluczowych czynników sukcesu budowania pozycji konkurencyjnej zarówno na rynkach zagranicznych, jak i krajowym.
Wszystkie zaproponowane działania są w 100% adekwatne do oczekiwań Stolzen zarówno w kontekście działalności firmy, jak i celów i efektów działania projektu, tzn. zwiększenie potencjału przedsiębiorstw z Polski Wschodniej w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem oraz wzrost wykorzystywania wzornictwa w działalności przedsiębiorstw, co przełoży się na wdrożenie nowych produktów na rynek.
Ten projekt to kolejny etap – po odświeżeniu logo i zmianie strony internetowej, który ma za zadanie unowocześnienie przedsiębiorstwa, także pod kątem aktywnej i nowatorskiej komunikacji z otoczeniem firmy. „Stolzen stawia na nowe technologie i niepowtarzalny design frontów meblowych. Patrzymy daleko w przyszłość i nieustannie poszukujemy nowatorskich rozwiązań. Nowa identyfikacja wizualna, strona internetowa to zaakcentowanie innowacyjnego podejścia oraz podkreślenie wielu zmian, jakie obecnie zachodzą w naszej firmie” – dodaje Agnieszka Adamek-Zemke. „Natomiast tak szeroki audyt pozwoli nam dobrze poznać nie tylko nasz dynamicznie zmieniający się rynek i oczekiwania klientów, ale również unowocześnić samą produkcję”.