Co roku mediolańskim targom towarzyszą liczne wystawy, będące okazją do odkrycia inspirujących projektów twórców z całego świata. Wśród uczestników znaleźli się także architekci Karol Pasternak i Piotr Maciaszek, z pracowni NOKE Architects, wraz z artystką Olą Niepsuj, zaproszeni przez COMUNE do zaprezentowania swojej nowej marki – Ludism. W tym wyjątkowym gronie pojawiły się również dekory z kolekcji Mood Stories od Woodeco, wykorzystane jako elementy kolekcji regałów inspirowanych legendą “Bratki”.
Studio NOKE Architects znane jest z nieszablonowego podejścia do projektowania. Z tych cech oraz pasji do sztuki wyrosła marka Ludism, którą współtworzy z Olą Niepsuj. Ludism czerpie swoje inspiracje z bogatych lokalnych tradycji – z historii, legend oraz sztuki ludowej. To właśnie te motywy stały się punktem wyjścia do tworzenia niezwykłych przedmiotów, które łączą tradycję z nowatorskim podejściem do formy i treści. Wśród projektów marki znajdziemy wyjątkowe świeczniki i produkty użytkowe oraz meble, i to właśnie do stworzenia regałów, nazwanych „Bratki”, projektanci wykorzystali produkty Woodeco. Wartości marki Woodeco idealnie wpisały się w całokształt projektu oraz filozofię wyznawaną przez projektantów z NOKE.
Dwa Bratki
Kształtem regały przypominają totemy, a inspiracją do ich stworzenia była legenda o bratkach, czyli dwóch braciach. Regały są dwa, podobnie jak bracia w legendzie, jednak różnią się od siebie zastosowaną kolorystyką, pierwszy jest bardziej stonowany, zaś drugi zachwyca żywymi kolorami. Z palety dekorów z kolekcji Mood Stories marki Woodeco projektanci wybrali dekory tj. Antracyt PU1203, Grafit PU1211 czy Szary New York PU1206 – posłużyły one do stworzenia pierwszego bratka, który został zaprezentowany na wystawie podczas targów designu w Mediolanie. Drugi bratek tworzą dekory tj. Kobalt PU2010, Ochra PU1802 oraz Ceglany PU2402.
„W projekcie regałów wykorzystaliśmy laminaty Woodeco z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że inspirujemy się Ettore Sottsassem, włoskim projektantem. Po drugie, sedno sprawy w tym co robi Woodeco, to ekologia i tworzenie z ekologicznych materiałów. To wszystko się łączyło z naszą filozofią” – mówi Karol Pasternak.
Ekologia to przyszłość
Jednym z najważniejszych filarów marki Woodeco jest ekologia. Firma oferuje produkty, które są nie tylko funkcjonalne, estetyczne i trwałe, ale również wyprodukowane z poszanowaniem środowiska naturalnego. Woodeco stale inwestuje w nowoczesne technologie, które pozwalają zwiększyć zużycie drewna poużytkowego w procesie produkcji płyt. Te wartości dostrzegli projektanci z NOKE. Wspólna praca Karola Pasternaka i Pawła Maciaszka oraz marki Woodeco zaowocowała stworzeniem spójnej, estetycznej i nowatorskiej kolekcji, która oddaje wartości tj. jakość, ekologia i lokalna produkcja – ale także wyróżnia się na tle konkurencji świeżym spojrzeniem i wyszukanym designem. „Mamy nadzieję w przyszłości zrobić jeszcze kilka kolekcji tych regałów we współpracy z Woodeco. Każdy będzie w innych kolorach, jeden kolorowy, a drugi monochromatyczny” – podkreśla Karol Pasternak.
Płyty z kolekcji Mood Stories pojawiły się także na samych mediolańskich targach – Salone del Mobile. Marka Paged Meble uczyniła z nich tło swojej ekspozycji, pokazując tym samym, że doskonale współgrają w aranżacji z naturalnym drewnem, rattanowym wyplotem i meblami o różnej stylistyce – od klasycznych thonetów, przez modele vintage, po współczesne.
Obecność marki Woodeco w Mediolanie to nie tylko ogromne wyróżnienie, ale również potwierdzenie, że polski design – wspierany przez ambitne, twórcze i zaangażowane studia projektowe, takie jak NOKE – ma olbrzymi potencjał, by zachwycać odbiorców na całym świecie.