Site icon 4woodi

Xylexpo 2024 – ponad 11 tysięcy odwiedzających

28. edycja targów Xylexpo w Mediolanie trwała od 21 do 24 maja 2024. Ta odbywająca się co dwa lata wystawa maszyn do obróbki drewna i produkcji mebli osiągnęła bardzo dobre wyniki. Oficjalne dane – zatwierdzone przez IsfCert, włoski instytut certyfikacji statystyk wystaw (www.isfcert.it) – wskazują na znaczną stabilność tego wydarzenia. W tej edycji wzięło udział 11288 osób, z czego 27% pochodziło spoza Włoch. 70% gości zagranicznych przybyło z pozostałych krajów Europy, 18% z Azji, 5% z obu Ameryk i 5% z Afryki.

 

„Musimy przyznać, że spodziewaliśmy się niższych liczb, biorąc pod uwagę trudny okres dla targów branżowych, ale jak się wydaje, długa tradycja Xylexpo po raz kolejny pokazała swoją siłę przyciągania” – powiedział po zakończeniu wydarzenia Dario Corbetta, dyrektor wystawy. „Również decyzja o pozostaniu w standardowych dniach roboczych – od wtorku do piątku, z pozostawieniem wolnej soboty – została nagrodzona i zapewniła stałą frekwencję, po dniu otwarcia, we wszystkie dni targów”.

Targi Xylexpo 2024, spotkanie poświęcone wyłącznie technologiom produkcji dla przemysłu drzewnego i meblowego – dostarczyły wielu wskazówek do refleksji. Przede wszystkim wykazały konieczności realizacji wydarzenia szczególnie otwartego na nowe horyzonty i możliwości. Ten kierunek rozwoju będzie stanowić główne wyzwanie dla organizatorów w kolejnej edycji tych targów.

Podczas imprezy dużą uwagę wzbudziła tematyka „Przemysłu 5.0”. Jednak brak określenia przez władze włoskie zasad jej wdrażania, przekreślił oczekiwany wzrost zamówień. Niemniej wielu z 270 wystawców obecnych na wystawie (z czego 33% procent stanowiły firmy z zagranicy), potwierdziło wysoką jakość kontaktów i zawarcie szeregu transakcji podczas spotkania.

Bardzo pozytywne wyniki aktywności odnotowało Xylexpo w internecie. Od 24 kwietnia do 25 maja liczba „kontaktów” była ogromna: 58 tys. na Facebooku, 77 tys. na Linkedinie, 145 tys. na Instagramie i ponad 13 tys. wyświetleń na YouTube. Xylexpo Digital również dobrze się sprawdziło. Platforma ta oferuje zbiór treści stworzonych na potrzeby wystawy. W trakcie trwania targów przyciągnęła ona ponad 3200 „odwiedzających”. Liczba ta będzie rosła w nadchodzących tygodniach, ponieważ wszystkie informacje Xylexpo Digital pozostaną dostępne dla społeczności.

(jz)

Exit mobile version